Wat wilden we bereiken en wat zouden we daarvoor doen? |
---|
Een veilig en goed onderhouden wegennet
- Uitvoeren van acties en maatregelen in het Neder-Betuws Verkeers- en Vervoersplan 2018; (NBVVP), waaronder de fietsverbinding Meersteeg, stationsgebieden Opheusden en Kesteren;
- Faciliteren van en actief participeren in dijkverzwaring van de Waalbandijk/project Gastvrije Waaldijk (Waterschap);
- Actieve bijdrage aan voorbereidingen voor verbreding van de Rijnbrug;
- Regionaal deelnemen in mobiliteitsonderzoeken over de A15;
- Regionaal deelnemen aan projecten uit het regionaal Uitvoeringsplan Mobiliteit;
In 2022 is hiervoor het volgende gedaan |
---|
De fietsverbinding over de Meersteeg en enkele andere projecten (zoals maatregelen Keizerstraat, parkeren Oranjestraat) zijn voorbereid. De stationsgebieden in Kesteren en Opheusden zijn grotendeels in 2022 uitgevoerd. In Opheusden konden de werkzaamheden nog niet helemaal afgerond worden i.v.m. vergunningseisen van ProRail.
Samen met het Waterschap is een concept-verkeersplan voor de (gastvrije) Waaldijk opgesteld. Dit is eind 2022 ter inzage gegaan. De Klankbordgroep Dijkversterking is hier nauw bij betrokken geweest.
In 2022 is er druk gelobbyd voor de verbreding van de Rijnbrug. dDe Taskforce Rijnbrug is hiervoor met succes opgericht. Dat heeft er voor gezorgd dat er vanuit de Rijksoverheid geïnvesteerd gaat worden in de Rijnbrug, een voorwaarde voor de provincie Gelderland om ook (meer) in de brug te investeren. De verbreding van de Rijnbrug is daarmee een stap dichterbij gekomen.
Regionaal is ook op andere mobiliteitsdossiers samengewerkt (zoals fiets, schone mobiliteit etc.). Er is een nieuwe uitvoeringsagenda voor 2023-2027 opgesteld, hoewel de vaststelling in 2023 plaats zal vinden.
Daarmee is het volgende bereikt |
---|
Resultaat | Beschrijving |
---|---|
Dit is witte tekst om de tabel op de website te kunnen tonen. |