Paragrafen

Paragraaf 3 Onderhoud kapitaalgoederen

Verkeersvoorzieningen

Beleidskader
Uitgangspunt is het Neder-Betuws Verkeer- en Vervoerplan (NBVVP) dat in 2018 is vastgesteld. Het plan gaat over de verkeerscirculatie, de verkeersveiligheid, het openbaar vervoer, de fietspaden en de kwaliteit van de leefomgeving. De oplossingsrichtingen/-maatregelen in dit NBVVP zijn opgenomen in een uitvoeringsprogramma.

Speerpunten 2022
De voorbereidingen voor het opstellen van een asset verkeer zijn getroffen, zodat deze in 2023 vastgesteld kan worden.
Een aantal actuele verkeersknelpunten is opgelost n.a.v. meldingen van inwoners. Behalve fysieke maatregelen vonden er ook educatieve campagnes plaats, zoals de inzet van snelheidsdisplays, verlichtingscampagnes en de BOB-campagne.
Dank zij deelname aan de GO-RAL-concessie heeft Vattenfall het laadpaal-areaal in de gemeente uitgebreid. Het gaat om zowel palen op verzoek van inwoners met een elektrische auto's, als pro-actieve palen (op strategische plaatsen, vooruitlopend op de toekomstige vraag).

Huidige stand van zaken
De gemeente Neder-Betuwe stimuleert de gewenste/noodzakelijke (auto)mobiliteit voor (economische) ontwikkeling. Deze automobiliteit mag niet leiden tot ongewenste effecten voor de verkeersveiligheid en de kwaliteit van de leefomgeving. Ook zetten we ons er voor in dat onze inwoners in plaats van de auto juist de fiets of het openbaar vervoer pakken. Dit draagt bij aan de bereikbaarheid en leefbaarheid van dorpskernen.

Deze pagina is gebouwd op 05/30/2023 18:07:10 met de export van 05/30/2023 17:57:01